چهره ها

فیلم آستیگمات در شبکه نمایش خانگی

در این مطلب از سایت اینجا زنونس و بخش چهره ها در مورد پخش فیلم آستیگمات در شبکه نمایش خانگی و جزئیات این فیلم خواهید خواند. برای مطالعه در مورد پخش فیلم آستیگمات در شبکه نمایش خانگی ما را در سایت اینجا زنونس دنبال کنید.


اطلاعات فیلم آستیگمات

فیلم آستیگمات در شبکه نمایش خانگی
فیلم آستیگمات

درباره فیلم

فیلم آستیگمات محصول سال ۱۳۹۶ است.

این فیلم به مسائل بلوغ و نوجوانان می پردازد.

آستیگمات در تاریخ ۲۹ آبان ۱۳۹۷ منتشر شد و مدت زمان آن ۸۵ دقیقه می باشد.

عوامل فیلم

آستیگمات فیلمی به کارگردانی و تهیه کنندگی مجیدرضا مصطفوی است.

این فیلم به نویسندگی پیام کرمی و مجیدرضا مصطفوی می باشد.

موسیقی این فیلم را سهراب پورناظری ساخته است.

فیلمبرداری آستیگمات بر عهده روزبه رایگا است.

تدوین فیلم را نیز بهرام دهقانی و محمد نجاریان بر عهده دارند.

بازیگران فیلم

بازیگران فیلم آستیگمات عبارت اند از:

  • مهتاب نصیرپور
  • محسن کیایی
  • نیکی کریمی
  • باران کوثری
  • هادی حجازی فر
  • حسین پاکدل
  • سیامک صفری
  • بهنوش بختیاری
  • حسام محمودی
  • محمد شاکری
  • ساسان شادمان

باران کوثری و نیکی کریمی از بازیگران زن مجرد ایرانی می باشد که بسیار موفق هستند.

شما را به شناخت دیگر بازیگران زن مجرد ایرانی و مطالعه بیوگرافی آن ها دعوت می کنیم.

داستان فیلم

مردی بعد از جدایی چند ساله از خانواده برگشته و می خواهد خانه اش را از زن و پسر و عروس و نوه اش پس بگیرد.

پسرش که در زیرزمین خانه زالو پرورش می دهد و می خواهد از این راه ثروتی بهم بزند، سعی می کند زن و مرد را آشتی دهد تا در خانه بمانند.

اما مادرش می خواهد با مردی دیگر ازدواج کند.

در این بین نوه زن هم در مدرسه برای معلمش مشکلاتی به وجود می آورد که کل زندگی اعضای خانواده را تحت تاثیر قرار می دهد.

هم خانواده پسر و هم خانواده معلم به خاطر این موضوع بهم می ریزد.

باران کوثری در این فیلم نقش عروس خانواده را دارد.

به تازگی باران کوثری برای فیلم عرق سرد نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن در بیست و یکمین جشن خانه سینما شده است.

شما می توانید برای شناخت دیگر نامزدهای این جشنواره به مطلب “نامزدهای بیست و یکمین جشن خانه سینما” در سایت اینجا زنونس مراجعه کنید.

در ادامه در مورد پخش فیلم آستیگمات در شبکه نمایش خانگی خواهید خواند.


فیلم آستیگمات در شبکه نمایش خانگی

فیلم آستیگمات در شبکه نمایش خانگی
فیلم آستیگمات

فیلم آستیگمات در شبکه نمایش خانگی به زودی وارد می شود.

فیلم سینمایی آستیگمات به تهیه کنندگی و کارگردانی مجیدرضا مصطفوی طی هفته جاری توسط موسسه هنرهای تصویری سوره و پخش پارسیان وارد شبکه نمایش خانگی خواهد شد.

آستیگمات پاییز سال گذشته در سینماها اکران شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.


نقد فیلم آستیگمات

فیلم آستیگمات در شبکه نمایش خانگی
فیلم آستیگمات

مجیدرضا مصطفوی را از قبل با فیلم انار‌های نارس که اولین فیلم او است به یاد می آوریم.

فیلمسازی که در فیلم اولش بیشتر بر فضاسازی و جلوه های بصری تاکید داشت و در پرداخت قصه و شخصیت هایش دچار مشکل بود.

در آستیگمات اما توجه زیادی را بر پر کشش بودن قصه به خرج داده است.

اما شاید اساسی ترین مشکلی که در فیلم جدیدش می تواند قابل بحث باشد، تعدد حوادثی است که برای شخصیت های فیلم رخ می دهد و ما را از تمرکز بر یک بحران واحد و همذات پنداری با آدم های قصه دور می کند.

از طرفی دیگر آستیگمات جز معدود فیلم های در حال اکران است که فیلمساز صرف نظر از تمام ایرادات فیلم، با دغدغه مندی به سراغ بیان یک سری مسائل اجتماعی رفته که باید دید تا چه میزان در پرداخت این مسائل موفق بوده است.

در باب خلاصه داستان فیلم می توان گفت خانواده ای که خود با مشکلاتی روبرو هستند، پدر جدا شده از آن ها اعلام می کند که می خواهد خانه را بفروشد و اعضای خانواده را وارد بحران تازه ای می کند.

این فیلم ایرانی همچنین متقاضی شرکت در جشنواره فجر سال گذشته بود که از حضور در جشنواره محروم ماند.

فیلم با فضای مدرسه شروع می‌شود.

با معلمی (با بازی نیکی کریمی) روبرو هستیم که به نظر رابطه ای صمیمی با شاگردانش دارد و در ادامه با پسر بچه اصلی فیلم یعنی کسری پیش می رویم.

این تاکید بر فضای نسل جدید و دوربینی که کسری را به عنوان نماینده این نسل همراهی می کند، نشان از این دارد که کسری شخصیت اصلی فیلم است و از دل او به فضای قصه ورود می کنیم.

از عنوان فیلم و در ادامه عینک صورتی رنگ کسری نیز در می یابیم که فیلم احتمالا درباره عمیق شدن و شفاف شدن نگاه یک پسربچه به واقعیات بی رحم اطرافش است.

اما اتفاقی که در ادامه می افتد این است که برخلاف این که به نظر می رسد زاویه دید فیلم از نگاه کسری است و کسری اتفاقات تاثیرگذاری را در ادامه رقم می زند، نقش او در بسیاری از لحظات فیلم کمرنگ می شود و ما به درونیات این پسر بچه به خوبی نزدیک نمی شویم.

پسربچه ای که به نظر می رسد نگاهش با همه متفاوت است و مصائبی را در این سن درک می کند که دیگر همکلاسی های او از آن بی خبر هستند.

پسر بچه آن چنان که باید برای ما ویژه نمی شود که در ادامه اقداماتش را به خوبی درک کنیم.

کسری را می توانیم با پسر بچه فیلم بمب، یک عاشقانه پیمان معادی مقایسه کنیم تا به معنای ویژه بودن شخصیت بیشتر پی ببریم.

نه تنها با این پسر بچه خلوتی نداریم بلکه با سایر آدم های فیلم نیز به دلیل آواری از مشکلات فرود آمده بر سرشان و نداشتن لحظاتی از تامل بر وجه درونی آن ها، احساس عمیقی نداریم.

وقتی پدر معتاد و بیرون افتاده خانواده (با بازی سیامک صفری) به پسرش مهران (با بازی محسن کیایی) اعلام می‌کند که آن ها باید خانه او را تخلیه کنند، بحران مهم فیلم شروع می شود.

از آن نقطه به بعد انتظار داریم توازن این خانواده حول همین موضوع به هم بریزد.

اما چه به لحاظ کارگردانی این سکانس که بیشتر آن در نمای لانگ اتفاق می افتد و چه در ادامه که این واقعه در سایه معضلات دیگری تا پایان فیلم قرار می گیرد، اهمیت آن به مخاطب القا نمی شود.

مهران آنقدر مشکل دارد که ما به عنوان مخاطب نمی دانیم با کدام یک همسو شویم.

همسرش سمیرا (با بازی باران کوثری) او را به خاطر شغلش رها کرده است.

باران کوثری دوستی نزدیکی با سحر دولتشاهی دارد.

شما می توانید برای مطالعه بیوگرافی سحر دولتشاهی و باران کوثری به مطلب “سحر دولتشاهی و دوستان بازیگرش” در سایت اینجا زنونس مراجعه کنید.

مهران به دلیل مصرف الکل نمی تواند در آزمایش برای تاکسی رانی شرکت کند.

پدرش نیز به تازگی خانه را می خواهد از چنگشان بیرون بیاورد.

تنها شانسی که برای شخصیت قائل هستیم این است که زالو‌هایش را چند ماه دیگر بفروشد.

نگاه کلی

این که فیلمساز هزاران مشکل ریز و درشت را برای شخصیت ها طراحی کند و در پرداخت آن ها صرفا از واقعیت کمک بگیرد و بگوید این آدم ها در واقعیت هم این گونه بدبخت هستند، آیا او فیلم اجتماعی ساخته است؟

این مشکلی است که در فیلم قبلی فیلمساز نیز به نوعی شاهد هستیم.

انسیه و ذبیح زوج فقیری هستند که فیلمساز آن ها را تا پایان فیلم در فقر خودشان نگه می دارد.

مدام واکنش ما نسبت به انسیه صرفا دلسوزی است.

فیلم فقط لایه هایی سطحی از زندگی یک زوج فقیر را بدون هیچ خط روایی مشخصی به ما نشان می دهد.

ماحصل هر دو فیلم می شود آن که ما در این تردید بمانیم که قصد فیلمساز از پرداختن به چنین معضلاتی چیست؟

این که دغدغه چنین موضوعی را دارد قابل تحسین است.

اما آیا در پرداختن به این موضوع باید در سطح همان دغدغه بماند؟

آیا کنار هم قرار دادن چند فاجعه فیلمی اجتماعی را شکل می دهد؟

سخن آخر

در پایان فیلم آستیگمات برداشت ما از خانه ای که غرق در برف می شود رویکردی رو به جلو است برای این خانواده یا رو به عقب؟

آیا جایگاه آن ها در طول فیلم تغییری می کند؟

خانه ای که از ابتدا هم می توانستند آن را ترک کنند.

حال این کار را در پایان فیلم انجام می دهند چقدر برای ما مهم می شود؟

نگاهمان به آینده پسربچه ای که خیلی او را در این اتمسفر سرد نشناختیم چیست؟

صرف این که بگوییم آینده ای بدتر از قبل پیش روی او است کافی است؟

به نظر می رسد برای ساختن فیلمی اجتماعی به چیزی فراتر از نمایش یک سلسله از بدبختی نیاز است.

این ها مشکلاتی است که مصطفوی در دو فیلم اخیرش داشته است.

امید آن می رود که با پرداختی دقیق و موشکافانه‌، در کنار تصویر برداری خوب فیلم هایش ما را به درامی تاثیرگذار‌تر دعوت کند.

فرای ایراداتش، او در این دو فیلم نشان داده است که به لحاظ فنی کاملا توانایی های لازم را دارد.

باید منتظر فیلمی با فیلمنامه‌ قوی تر از او باشیم.

در آخر شما را به مطالعه مطلبی جالب دعوت می کنیم.

شاید برای شما جالب باشد که بهنوش بختیاری بازیگر فیلم آستیگمات یکی از بازیگرانی است که بیشترین تعداد دنبال کننده را در اینستاگرام دارد و از محبوب ترین بازیگران در اینستاگرام است.

مطلب پیشنهادی: محبوب ترین بازیگران ایرانی در اینستاگرام

در این مطلب دیگر بازیگران محبوب در اینستاگرام را بشناسید.

امیدواریم از مطالعه این مطلب در سایت اینجا زنونس راضی بوده باشید.

The post فیلم آستیگمات در شبکه نمایش خانگی appeared first on اینجا زنونس.


منبع مطلب

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن